Persepolis ایران ، Esteghlal از لیگ قهرمانان AFC 2022 اخراج شد
نوشته شده توسط : Mihayloo

Persepolis players huddle ahead of the AFC Champions League finals football match between Iran's Persepolis and Korea's Ulsan Hyundai on December 19, 2020. (AFP/File Photo)

  • دو غول فوتبال آسیا ، Gol Gahar Sirjan F. C. مجوزهای بازی در مسابقات 32 تیمی را که در مورد نگرانی های لجستیکی ابطال شده است

ریاض: مسیر باشگاه های عربستان سعودی به عنوان قهرمانی لیگ قهرمانان اروپا در سال 2022 در روز جمعه با خبرهایی مبنی بر اینکه غول های ایرانی پرسپولیس و استیگال از مسابقات امسال اخراج شده اند ، کمی آسانتر شد.

دو تیم از تهران مجوزهای خود را برای شرکت در مسابقه 32 تیمی که سال گذشته توسط الحلانی برنده شد ، ابطال کردند ، به این معنی که با شروع مرحله گروهی در ماه آوریل مجاز به شرکت در آنها نخواهند بود.

یک باشگاه سوم ، Gol Gahar Sirjan ، واجد شرایط این مسابقات نبود اما مجوز آنها را نیز ابطال کرده است که به این معنی است که آنها نمی توانند به عنوان یک جایگزین بالقوه در نظر گرفته شوند.

در بیانیه ای ، کنفدراسیون فوتبال آسیا گفت: "نهاد کنترل ورودی مشخص کرد که این سه باشگاه تمام معیارهای اجباری را راضی نکرده اند ... و بر این اساس ، نباید مجوزهای شرکت در لیگ قهرمانان اروپا 2022 را دریافت کرد."

در حالی که AFC جزئیاتی را ارائه نداد ، به عرب نیوز گفته شده است که با این واقعیت که پرسپولیس و استیگال ، که همان استادیوم آزاد در پایتخت را دارند ، از مدت هاست که متعلق به وزارت ورزش و جوانان ایران است ، مشکلاتی وجود دارد. اقدامات مقامات در تهران برای انتقال مالکیت به ادارات مختلف دولتی اقداماتی بود که به عنوان ناکافی یا خیلی دیر در نظر گرفته می شدند. بنا بر گزارش ها ، همچنین سازمان های مالیاتی و بدهی وجود داشته است زیرا سازمان مقررات خود را محکم تر می کند.

این تصمیم ضربه ای برای فوتبال ایران و دو باشگاه بزرگ این کشور خواهد بود که طی این سالها از برخی مبارزات تایتانیک با تیم های عربستان سعودی برخوردار بوده اند. تنها در سال 2021 ، الحلانی در دور دوم قبل از رفتن ، استیله را شکست داد تا پرسپولیس را در مرحله چهارم نهایی از بین ببرد.

پرسپولیس در پنج عنوان لیگ گذشته در ایران کسب کرده است و در فینال رقابت های برتر باشگاه آسیا در سال های 2018 و 2020 ظاهر شده است. رقبای تلخ Esteghlal هشت عنوان لیگ کسب کرده اند و در سال 1970 و 1991 قهرمان آسیا شدند.

تعویض ها در روزهای آینده پس از انجام AFC چک های صدور مجوز اعلام می شود. Foolad با توجه به برنده شدن در جام Hazfi ، از مکانی در مرحله گروهی اطمینان حاصل شده است ، در حالی که سپاهان در نقاط بازی های پلی آف قرار داشتند.

قرعه کشی مرحله گروهی دوره 2022 در 17 ژانویه در کوالالامپور پایتخت مالزی برگزار می شود. عربستان سعودی در دور اول سه نماینده دارد: الهلال مدافع عنوان قهرمانی و همچنین الشباب نایب قهرمان لیگ و الفیصلی قهرمان جام کینگ. التعاون در مراحل مقدماتی قرار گرفت.

قهرمانان الجزیره و شباب الاهلی به عنوان نماینده امارات در مرحله گروهی و السد، الدحیل و الریان پرچم عراق را به اهتزاز در خواهند آورد. الوحدات اردن و القوه الجویه عراق نیز در آنجا حضور خواهند داشت.

مربوط

Why clubs will welcome biggest shakeup in decades for AFC Champions League

چرا باشگاه‌ها از بزرگ‌ترین تغییر دهه‌های اخیر برای لیگ قهرمانان آسیا استقبال خواهند کرد؟

Saudi Arabia tops the AFC Clubs Competitions Ranking after Al-Hilal’s recent Champions League win

عربستان سعودی پس از قهرمانی اخیر الهلال در لیگ قهرمانان اروپا در صدر جدول رده بندی رقابت های باشگاهی AFC قرار گرفت.

هالند با دو گل در پیروزی منچستر سیتی به لیدز بازگشت

Two-goal Haaland returns to haunt Leeds in Manchester City win

هالند با دو گل در پیروزی منچستر سیتی به لیدز بازگشت

Two-goal Haaland returns to haunt Leeds in Manchester City win

  • هالند اکنون از زمان پیوستن به سیتی تنها در 14 بازی 20 گل در لیگ برتر به ثمر رسانده است

لیدز: ارلینگ هالند از عدم گلزنی در شهر محل تولدش ابراز تاسف کرد زیرا این بازیکن نروژی در پیروزی 3-1 منچسترسیتی در لیدز دو گل زد تا آنها را به مقام دوم لیگ برتر برساند.

هالند سال‌های اولیه‌اش را در یورکشایر گذراند، زیرا پدرش آلفه اینگه برای لیدز بازی می‌کرد، اما وقتی سیتی چالش قهرمانی خود را به مسیر خود بازگرداند، رحم نکرد.

شاگردان پپ گواردیولا در حالی که قبل از جام جهانی از شکست شوکه کننده مقابل برنتفورد عقب نشینی کردند، در فاصله 5 امتیازی آرسنال در صدر جدول قرار گرفتند.

هالند اکنون از زمان پیوستن به سیتی تنها در 14 بازی 20 گل در لیگ برتر به ثمر رسانده است، اما پس از ناکامی در شکست ایلان مسلیر با 3 بازی تک به تک، همچنان ناراضی مانده است.

هالند به آمازون پرایم گفت: «من می توانستم پنج گل بزنم، این حقیقت است.

ما برنده می شویم، این مهمترین چیز است. اکنون آرسنال را در اوج می بینید، ما باید آنها را شکار کنیم، اما برای من به عنوان یک مهاجم، می توانستم چند گل دیگر بزنم.

"زندگی همین است، من باید بیشتر تمرین کنم."

هالند باید در عرض 45 ثانیه علامت خود را نشان می داد زیرا با یک سیو خوب مسلیه در زمانی که تمیز شد، او را رد کرد.

این موضوع باعث شد تا سیتی در نیمه اول ناامید کننده باشد زیرا یک سری موقعیت های باشکوه به وجود آمدند و رفتند.

مسلیه در نبرد دیگری با هالند پیروز شد، در حالی که دو نرسیدن آشکار جک گریلیش، گواردیولا را با سر در دستانش رها کرد.

با این حال، لیدز به طور اساسی نتوانست تا نیمه‌تیم با شرایط مساوی دوام بیاورد زیرا میهمانان در نهایت در وقت‌های تلف شده نیمه اول برتری خود را رقم زدند.

کوین دو بروین دفاع لیدز را برای بازکن باز کرد و هنگامی که شلیک ریاض مهرز توسط Meslier مجالس شد ، رودری ریباند را به درون دروازه زد.

گریلایش با ایجاد دوم با یک رهگیری هوشمند و پاس غیر خودخواهانه برای هالند که به یک شبکه خالی تبدیل شود ، برخی از اصلاحات را برای اشتباهات قبلی خود انجام داد.

ستاره سیتی با امتناع از جشن ، گذشته لیدز خود را تصدیق کرد ، اما این مانع از اضافه کردن یک ثانیه در شب از یک برش دیگر گریزان نشد.

هالاند درباره بازی در جاده الند گفت: "من باید بگویم ، این یک لحظه خاص در حرفه من است."

"این در دیوانه ترین خیال من بود که می توانستم فکر کنم در جاده الند باشم و برای منچسترسیتی مقابل لیدز گلزنی کنم."

لیدز فقط دو امتیاز بالاتر از منطقه سقوط را به طرز خطرناکی باقی می ماند ، اما حداقل یک هدف را برای نشان دادن تلاش های خود بدست آورد وقتی که پاسکال استرویک از یک گوشه 17 دقیقه از یک گوشه به میدان رفت.

هالاند حداقل از تیم میزبان چهارمین هتریک لیگ برتر خود را با یک پایان غیرقابل توصیف ضعیف و فقط با Meslier برای ضرب و شتم یک بار دیگر از دست داد.

در انتهای دیگر ، تلاش فرفری جو گلاردت اینچ از راه اندازی یک مادربزرگ فاصله داشت.

اما یک حاشیه پیروزی دو گل ، کمترین نمایش شهر بود که سزاوار آن بود که آنها نیوکاسل را در رده دوم جدول قرار دادند.

مربوط

Liverpool confirm signing of World Cup star Cody Gakpo

لیورپول امضای ستاره جام جهانی کودی گاکپو را تأیید می کند

Haaland can score 800 goals, says Man City teammate De Bruyne

De Bruyne ، هم تیمی من می تواند 800 گل به ثمر برساند

لیورپول امضای ستاره جام جهانی کودی گاکپو را تأیید می کند

Liverpool confirm signing of World Cup star Cody Gakpo

لیورپول امضای ستاره جام جهانی کودی گاکپو را تأیید می کند

Liverpool confirm signing of World Cup star Cody Gakpo

  • Gakpo ، که در جام جهانی سه گل به ثمر رساند ، با باز شدن پنجره نقل و انتقالات روز یکشنبه ، به طور رسمی به باشگاه لیگ برتر می پیوندد

لندن: لیورپول روز چهارشنبه امضای Cody Gakpo را از Cody Gakpo از PSV Eindhoven به پایان رساند.

گاکپو 23 ساله که در جام جهانی سه گل به ثمر رساند ، با باز شدن پنجره نقل و انتقالات روز یکشنبه ، به طور رسمی به باشگاه لیگ برتر می پیوندد.

PSV روز دوشنبه اعلام کرد که برای انتقال با هزینه ناشناخته موافقت کرده است و آن را "رکورد" برای باشگاه هلندی توصیف کرده است.

گاکپو به وب سایت لیورپول گفت: "این یک باشگاه عالی برای من است که وارد شوم و سعی کنم آنچه را که می توانم انجام دهم (انجام دهم) و سعی کنم به تیم کمک کنم تا به لحظات زیباتر که قبلاً در سالهای گذشته انجام داده اند ، برسد."

Gakpo 55 گل به ثمر رساند و در 159 بازی برای PSV 50 پاس گل داد.

چلسی موافقت کرده است که مهاجم دیوید داترو فوفانا را از باشگاه نروژی مولد امضا کند.

باشگاه لیگ برتر روز چهارشنبه تأیید کرد که بین المللی 20 ساله Ivory Coast در روز سال نو به چلسی می پیوندد.

شرایط معامله اعلام نشده است.

Fofana با 15 گل لیگ در فصل گذشته ، گلزن برتر مولت ، یکی از باشگاه های سابق ارلینگ هالاند بود. او سه بازی برای تیم ملی خود انجام داده است.

در بیانیه مولت آمده است که فوفانا مشتاقانه منتظر است تا در پله های بت خود ، Didier Drogba دنبال کند.

مربوط

PSV strike deal with Liverpool for World Cup star Cody Gakpo

معامله اعتصاب PSV با لیورپول برای ستاره جام جهانی کودی گاکپو

Liverpool make flying start on Premier League’s return

لیورپول پرواز را در بازگشت لیگ برتر شروع می کند

Mbappe با ارسال نیمار برای PSG تحویل می دهد

Mbappe delivers for PSG as Neymar sent off

Mbappe با ارسال نیمار برای PSG تحویل می دهد

Mbappe delivers for PSG as Neymar sent off

  • فرانسه ممکن است نگاهی اجمالی به آینده داشته باشد که الیسی بن سغیر ، مهاجم 17 ساله موناکو ، هر سه امتیاز را در یک پیروزی 3-2 مقابل اککرر در اولین بازی لیگ 1 خود کسب کرد.

پاریس: یک پنالتی در زمان مصدومیت از Kylian Mbappe یک پیروزی 2-1 آخرین بازی برای پاری سن ژرمن بر سر استراسبورگ متوسط در لیگ 1 روز چهارشنبه پس از اعزام نیمار به دست آورد.

مباپه با وجود به ثمر رساندن هت ترز برای فرانسه با کسب هر سه امتیاز برای قهرمانان فرانسه ، از بازی برگشت فینال جام جهانی به آرژانتین برگشت.

کاپیتان مارکینیوس میزبان را با یک ضربه سر زودهنگام پیش رو داشت ، اما مدافع برزیلی پس از 51 دقیقه یک گل خود را به ثمر رساند زیرا به نظر می رسد برخی از ستاره های PSG در حال تحمل یک پاتوق جام پس از جهان هستند.

لیونل مسی پس از سوء استفاده های برنده جام جهانی ، از ترکیب PSG غایب بود.

این بازی زمانی تبدیل شد که نیمار در مقابل یک بازیکن Strasbourg یک زرد رنگ را برای یک تلنگر تند و تیز برداشت و سپس بعد از ساعت دیگر برای شیرجه آشکار در محوطه جریمه به دست آورد.

Mbappe یک تهدید ثابت برای PSG بود اما با دو شانس شفاف نتوانست هدف را پیدا کند.

اما در اعماق زمان مصدومیت نیمه دوم ، مباپ بی امان در محوطه پنالتی پایین آمد و در دقیقه 96 برنده را از محل تبدیل کرد.

این پیروزی هشت امتیاز PSG را جلوتر از لنزها قرار داد ، که باید روز پنجشنبه خوب را شکست دهد.

PSG همچنین اعلام کرد که مارکو وراتی هافبک 30 ساله ایتالیایی آنها تا سال 2026 اقامت خود را در این باشگاه تمدید کرده است.

در بازی های دیگر ، لیل به لطف پنالتی زاویه گومز و یک مهاجر دیر هنگام از محمد بایو در اعماق زمان اضافه شد.

لیون در پیروزی 4-2 از خانه چهار گل به پیروزی رساند و در حالی که به مکانهای اروپایی فشار می آورد ، از خانه دور شد.

ممکن است فرانسه در اوایل چهارشنبه در آینده نگاهی اجمالی به آینده داشته باشد ، هنگامی که الیس بن سغیر ، مهاجم 17 ساله موناکو ، هر سه امتیاز را در یک پیروزی 3-2 مقابل اککرر در اولین بازی لیگ 1 خود کسب کرد.

تیری هنری دو ماه جوان تر بود که اولین دو بازی خود را برای موناکو در برابر لنز 17 سال و 8 ماه در سال 1995 به ثمر رساند ، اما درخشش بریس بن Seghir در روز چهارشنبه خاطراتی از آرسنال و ستاره فرانسه را به همراه داشت.

بن Seghir ، که تا فوریه 18 ساله نمی شود ، به عنوان جایگزین نیمه دوم Wissam Ben Yedder ، که درست قبل از نیمه وقت از آن گلزنی کرده بود ، آمد اما به هر حال جایگزین شد.

تازه وارد اولین گل خود را در طی 12 دقیقه با یک شوت غیرقابل توقف برای قرار دادن موناکو با نتیجه 2 بر یک به ثمر رساند.

وی سپس تلاش انفرادی را برای لذت بردن انجام داد و یک برنده فرفری را از خارج از صندوق تحویل داد تا آن را 3-2 کند.

بعد از سوت نهایی ، بازیکنان موناکو باعث شد که بن Seghir در شبی که در حافظه نوجوان زندگی می کند ، توسط هواداران خارج از کشور سر و صدا شود.

این برد موناکو را در 30 امتیاز به مقام پنجم می رساند.

بن Seghir در سنت تروپز بزرگ شد اما از منشأ مراکش است و هنوز تصمیم نگرفته است که وی در سطح بین المللی نماینده چه کسی خواهد بود ، گرچه او برای زیر 18 سال فرانسه معلوم شده است.

مربوط

Mbappe, Neymar back for PSG as Ligue 1 reboots

Mbappe ، نیمار برای PSG به عنوان راه اندازی مجدد Ligue 1

Messi, Neymar and Mbappe — PSG trio set for World Cup rivalry in Qatar

مسی ، نیمار و مباپه - مجموعه سه گانه PSG برای رقابت در جام جهانی در قطر

چه تفاوتی در سال می تواند در کریکت ایجاد کند

What a difference a year can make in cricket

چه تفاوتی در سال می تواند در کریکت ایجاد کند

What a difference a year can make in cricket

با بسته شدن سال ، می توان مضامین خاصی از دوازده ماه گذشته را تشخیص داد که برای کریکت ادامه خواهد یافت.

اول ، Covid-19 است. این جام جهانی T20 2020 را تا نوامبر 2021 به تأخیر انداخت و همچنین حرکت خود را از هند به امارات و عمان مجبور کرد.

در همین زمان ، این تور خاکستر انگلیس را به استرالیا مختل کرد. آزمایشی که برای پرت در ژانویه برنامه ریزی شده بود به دلیل محدودیت مرزی در استرالیا غربی ، به مدت کوتاهی به تاسمانی تغییر یافت.

همه اینها مدتها پیش به نظر می رسد. از آن زمان ، انگلیس در جام جهانی T20 و 9 مورد از 10 آزمایش اخیر خود پیروز شد.

در جای دیگر ، اثرات Covid-19 را می توان در مسابقات دیگر که هنوز در انتظار تکمیل هستند ، مشاهده کرد. علاقه منطقه ای در جام جهانی 2023 ODI وجود دارد که در اکتبر 2023 برای هندوستان برنامه ریزی شده است. هر دو عمان و امارات در تلاشند تا در سه نفر برتر از هفت نفر در لیگ 2 مراحل مقدماتی به پایان برسند تا به سطح بعدی برسند.

انگلیس برنده جام جهانی T20 در استرالیا در سال 2022 شد. (AFP)

هر تیم 36 مسابقه برای تکمیل دارد. اگرچه عمان به این موفقیت دست یافته است، اما امارات هنوز 10 مورد دیگر برای قرار دادن در یک برنامه شلوغ دارد.

موضوع دوم مربوط به COVID-19 نیست. جام مردان آسیا قرار است در سپتامبر 2023 در پاکستان برگزار شود. دبیر هیئت کنترل کریکت در هند، که رئیس شورای کریکت آسیا نیز هست، در اوایل اکتبر اعلام کرد که تیم هند به پاکستان سفر نخواهد کرد. و اینکه در یک مکان بی طرف برگزار شود.

رامیز راجا، رئیس بورد کریکت پاکستان، که به صراحت در پاسخ به این که پاکستان می تواند جام جهانی ODI 2023 هند را تحریم کند، خشمگین شد.

راجا منصوب عمران خان بود که در ماه آوریل پس از از دست دادن رای عدم اعتماد در پارلمان از سمت نخست وزیری برکنار شد.

جای تعجب است که راجا از آن زمان در سمت خود باقی مانده است. با این حال، با پایان سال، نجام ستی به عنوان رئیس PCB جایگزین شد، که زمانی که خان در سال 2018 نخست وزیر شد، از همان سمت استعفا داد.

نخست وزیر کشور حامی PCB است و قدرت نهایی تعلیق را دارد. این به لغو قانون اساسی جدیدی که در سال 2019 معرفی شد و احیای قانون اساسی سابق 2014 گسترش یافته است که شاهد بازگشت به ساختار داخلی قبلی بازی خواهد بود.

اینکه چقدر برکناری راجا و مدیران همکارش نتیجه زبان ستیزه جویانه فزاینده او نسبت به BCCI است، یک حدس است.

ستی به این نکته اشاره کرده است که تصمیم برای بازی در هند در سطح دولتی اتخاذ خواهد شد.

رامیز راجا گفت پاکستان می تواند جام جهانی ODI 2023 هند را تحریم کند.(AFP)

جای تعجب نیست که راجا رشته ای است، اما به نظر می رسد زمان او گذشته است. بعید است که رئیس جدید، بازیکن محبوب، اما مرموز سابق، شهید افریدی را به عنوان سرمربی موقت منصوب کند، برای او تسلی بخش باشد. سال آتی مواد لازم برای بخش جذاب دیگری از روابط هند و پاکستان در داخل و خارج از زمین کریکت را دارد.

یک ماده مرتبط در پس زمینه در حال جوشیدن است. قابل درک است که ICC از کشور میزبان درخواست می کند تا از معافیت مالیاتی دولت ملی خود برای مسابقاتی که توسط ICC برگزار می شود، برخوردار شود.

با این حال، مقررات مالیاتی هند اجازه چنین معافیت هایی را نمی دهد.

در جام جهانی 2016 T20 که در هند برگزار شد، این بدان معنا بود که BCCI حدود 22 میلیون دلار ضرر کرد، زیرا ICC این مبلغ را از سهم درآمد BCCI کسر کرد. دعوای حقوقی در گرفت.

این مذاکرات فعلی در مورد جام جهانی 2023 ODI است. به نظر می رسد که دولت هند قصد دارد 21. 84 درصد مالیات بر درآمد پخش ICC را از این رویداد به دست آورد. این همان چیزی است که ICC به دنبال معافیت از آن است ، اما BCCI تاکنون نتوانسته است در بحث های خود با وزارت دارایی به راه حلی برسد.

احتمالاً در سال 2023 ، آستانه بیشتر در سال 2023 وجود دارد.

اگرچه نشانه هایی وجود دارد که نشان می دهد کریکت در سال 2023 نسبت به گذشته توسط این بیماری همه گیر کم می شود ، اما یک موضوع سوم در سال 2021 دوباره ظاهر شد تا سایه ای طولانی را بر روی بخش هایی از ورزش بگذارد.

پرونده Azeem Rafiq و English Cricket ، به طور خاص کریکت کریکت کانتی یورکشایر ، در نوامبر 2021 به طرز چشمگیری منفجر شد. شهادت هولناک Rafiq به یک کمیته انتخاب پارلمان و پاسخ های جانبی و نگرش های نماینده هیئت انگلیسی و ولز کریکت ، پاسخ و نگرش های خبره و نگرش های متناقض را به وجود آورد. درک متناقض از آنچه نژادپرستی در کریکت را تشکیل می دهد.

اظم رافیق به قانونگذاران انگلستان گفت كه وی و خانواده وی در معرض میزان سوءاستفاده كافی قرار گرفته اند تا باعث شود وی از كشور خارج شود.(AFP)

تقریباً بلافاصله ، صندلی و مدیرعامل یورکشایر استعفا دادند ، به سرعت پس از عزیمت مربیگری و برخی از کارمندان اداری. حامیان اصلی پشتیبانی را پس گرفتند. یک رئیس جدید ، لرد پاتل ، منصوب شد و به نوبه خود ، کادر مربیگری جدید وارد شدند.

در همین حال ، ECB آسیب دیده به نظر می رسید. مدیرعامل آن در ژوئن سال 2022 باقی مانده است. یک نفر جدید از اول ژانویه آغاز می شود ، در حالی که یک رئیس جدید در ماه آگوست پیوست. گزارش کمیسیون مستقل برای سهام در کریکت تا اوایل سال 2023 منتشر نمی شود. افرادی که در ماه ژوئن توسط بانک مرکزی اروپا متهم شده اند هنوز پرونده های خود را شنیده اند.

دو هفته پیش ، RAFIQ در ظاهر بازگشت به کمیته انتخاب پارلمان فاش کرد که ، با وجود امنیت 24/7 ، او و خانواده اش در معرض میزان سوءاستفاده کافی قرار گرفته اند تا باعث شود وی از کشور خارج شود.

در فضای یک سال ، جستجوی RAFIQ برای عدالت ، دچار درد و رنج ، ناامیدی و تأخیر کمی شده است.

امید است که 2023 اقدامات مثبت را برای مقابله با نژادپرستی در بازی انجام دهد. در صورت شرکت هر دو کشور در دو تورنمنت بزرگ ، وضوح بن بست در روابط هند و پاکستانی نیز لازم است.

به طرز جالب توجه ، سال همچنین شاهد تضاد بین عجله مسابقات T20 ، جام جهانی ODI و احتمالاً کریکت تست بسیار جوان سازی شده است.





:: بازدید از این مطلب : 55
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 13 بهمن 1401 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: